Antwerpen – Sinds de lancering in maart bieden vandaag al honderd ontwerpers en producenten uit Vlaanderen en Brussel hun creaties aan op www.belgunique.be. Uitstekend moment voor het e-commerce platform om zijn eindejaarscampagne #nomoresocks te lanceren.
Sofie Smolders, medestichter van Belgunique: “Met Belgunique willen we mensen terug in contact brengen met makers uit eigen regio. Vroeger gingen mensen naar een kleermaker of goudsmid in hun buurt. Door de globalisering is die persoonlijke toets grotendeels weggevallen. Op Belgunique vind je daarom naast producten ook de verhalen van alle producenten, waardoor er opnieuw een contact ontstaat tussen maker en klant.”
Lokaal, origineel en het dient het goede doel
Met de campagne #nomoresocks wil Belgunique mensen aanzetten om iets lokaal en origineel te kopen voor het eindejaar. Bij elke aankoop wordt er een pakketje geschonken aan daklozen. ‘Koop lokaal en geef lokaal’, is het motto van Sofie, Kim en Herman, de stichters van het platform.
Start-up Belgunique maakt deel uit van accelerator Start it @KBC dat schaalbaar en innovatief ondernemerschap ondersteunt en werd op 30 maart van dit jaar gelanceerd met 48 ontwerpers. Sindsdien werden meer dan 1.000 lokale producten verkocht. Nu bieden er al 100 lokale ontwerpers hun producten aan op het platform. Wie de producten live wil bekijken vooraleer te kopen, kan terecht in het winkelpunt van Belguniqe: Toko 139 aan de Statiestraat 139 in Berchem.
In 2018 zal Belgunique haar aanbod uitbreiden en Waalse producenten toevoegen aan het platform, alsook haar fysiek retail netwerk uitbreiden.