Op 30 maart om 10 uur opent Belgunique de digitale deuren van zijn e-commerceplatform. Op deze digitale marktplaats vind je voortaan onder één dak een heleboel authentieke en creatieve producten ‘Made in Belgium’ door lokaal talent.
Belgunique.be is een initiatief van Sofie Smolders, Kim Smolders en Herman Maris en heeft als missie: talent van eigen bodem dichter bij de consument brengen.
Het platform maakt deel uit van incubator Start it @kbc, die innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt.
In elke regio schuilt enorm veel lokaal talent, maar de ontwerpers hebben vaak niet de tijd, de middelen of de knowhow om zich via e-commerce in de kijker te werken. Belgunique helpt hen daarbij. Het platform laat consumenten niet alleen onbekende, authentieke en creatieve producten ontdekken, maar brengt dat talent ook in contact met potentiële klanten.
Sofie Smolders, founder Belgunique: “De producenten reageren heel enthousiast omdat dit nieuwe platform hen extra verkoopmogelijkheden biedt. Bij Belgunique vind je Belgische limonade, lederen handtassen, meubels, handgemaakte gitaren… Een heleboel unieke, lokale producten.”
Per regio geeft Belgunique een overzicht van alle ontwerpers en producten die er te vinden zijn. Zo kan iedereen ontdekken hoeveel lokaal talent er is in zijn of haar buurt. Bij de lancering stappen al 48 Belgische ontwerpers mee op het platform, waaronder een tiental uit het Antwerpse zoals Studio Ellefant (keramiek), Kabinet van Look (meubels), Jasmien Witvrouwen (Juwelen), Cato Oyen (illustraties), enz.