Een doelgerichte publiciteitscampagne van de bank Belfius heeft het geregeld over Kreatos. De kappersketen is een van de klanten van Belfius en laat zich begeleiden op de financiële markten. Belfius is best trots op de activiteiten van Eric Bergeys die vanuit Kontich een keten opgebouwd heeft van vandaag liefst 150 winkels. In Vlaanderen en ook steeds meer in Nederland.
Kreatos werd zo’n 30 jaar geleden opgestart en doet het vandaag uitstekend. Eric Bergeys begon een eigen zaak in Kontich, opende er een tweede, een derde… De kapperszaak heeft inmiddels zijn netwerk over heel de brede regio uitgebreid. Vandaag is Bergeys op zoek naar kleine marktopeningen in vooral West- en Oost-Vlaanderen. Opmerkelijk: een kapperszaak van Kreatos zul je altijd op de hoek van een straat vinden. Kwestie van zichtbaarheid. Het gaat veelal ook om heel drukke straten waar nogal wat potentiële klanten passeren.
De grote kracht van Kreatos ligt effectief in die kleine details. De ligging. Maar ook de lancering van eigen opleidingsstudio’s voor kandidaat-werknemers. Kreatos heeft vandaag liefst 500 mensen in dienst en zoekt onafgebroken bijkomend personeel. Verscheidene zaken worden vandaag gerund binnen een franchisingsysteem.
Ook de uitbouw van een eigen ict-systeem heeft de expansie van de keten versterkt. Wie een keer zijn haar laat bijwerken bij Kreatos komt in een database terecht waardoor de kappers je verleden kennen. Ook vrij indrukwekkend: het eigen kassasysteem dat onmiddellijk berekent hoeveel je moet betalen.