Met het faillissement wordt een streep getrokken onder meer dan veertig jaar automobielgeschiedenis in Deurne. Het familiebedrijf, waar de jongste jaren Veerle Thuy aan het stuur zat, kreeg enkele jaren geleden te horen van invoerder D’Ieteren dat ze niet langer zoals voorheen Volkswagen, Skoda of Audi-modellen mocht verkopen.
Thuy Deurne ging in zee met het West-Vlaamse Dex voor de verkoop van nieuwe en jonge tweedehandswagens. De werkplaats van Thuy Deurne werd omgevormd tot een Bosch Car Service Centre, waar naast de bestaande klanten ook klanten van andere merken terecht kunnen.
Maar Thuy is slecht uit die gedwongen bocht gekomen. Dinsdag sprake de ondernemingsrechtbank in Antwerpen het faillissement uit. Advocaat Stefanie Hens werd aangesteld als curator. Die heeft de autostad van Deurne, waar op hoogdagen duizend wagens stonden te wachten op hun nieuwe eigenaar of een herstelling, te koop aan geboden en doet daarvoor een beroep op Hammertime. Het online veilinghuis uit Stabroek zoekt nu een overnemer voor de eigentijdse infrastructuur.
“Gelet op de gigantische omvang en de uitstekende staat, reizen er opportuniteiten voor de andere reuzen binnen deze sector om hun stempel te drukken en zich te vestigen in het Noorden van Antwerpen”, meent veilingmeester Steven Teughels. “Deze vestiging is een vaste waarde en icoon in de automobielsector.”
Bij het uitblijven van een overname zal de inboedel namelijk online geveild worden wat onherroepelijk het einde betekent van de bekende naam in de Antwerpse autosector. Thuy Wommelgem werd eerder opgenomen door Autonatie.
Meer info: website Hammertime dossier Thuy