BERCHEM – Vorig jaar werd Beeple nog bekroond tot Starter van het Jaar, maar die titel kan de tech scale-up uit Berchem stilaan achter zich laten. Steeds meer klanten zien de meerwaarde in hun software voor staffing management, wat resulteert in een groeiend aantal medewerkers.
Beeple werd in 2016 opgericht door Karel Rabaut en Nathan Samson om de problemen rond personeelsmanagement aan te pakken. Het duo werkte aan een online tool die bedrijven, kmo’s en non-profitorganisaties vandaag toelaat om hun medewerkers op een eenvoudige manier te selecteren, te plannen en te betalen.
Het jonge bedrijf is twee jaar later de start-upfase aan het overstijgen. Het aantal medewerkers nam dit jaar al toe van 15 naar 32. Volgens de prognoses zou het bedrijf eind 2018 een 60-tal werknemers tellen. Ook het aantal klanten neemt toe. De software wordt in allerlei sectoren toegepast, van catering en events tot schoonmaak en luchtvaart. Tussen die klanten zitten grote namen als G4S, Tour de France, Belgocatering, HelloFresh en TUI.
Karel Rabaut: “Wanneer omzet, klantenvolume en teamgrootte beginnen te groeien, kan je jezelf een scale-up noemen. Dat is de fase waar Beeple momenteel in zit. In 2018 is ons belangrijkste doel om op alle vlakken te groeien en maal 3 te gaan ten opzichte van 2017.”
Intussen is Beeple ook doorgebroken in de Verenigde Staten. Na de samenwerking met een aantal grote evenementen, werd de software van het bedrijf ook tijdens het Formula E kampioenschap in New York gebruikt.