2017-Beeple De Nacht van de KMO - 'Made in Antwerpen' met de heren van Beeple

Beeple gaat de internationale tour op

De Antwerpse tech startup Beeple, opgericht in 2016 door Karel Rabaut en Nathan Samson, internationaliseerde in datzelfde jaar al naar Frankrijk, Nederland en Duitsland. Het bedrijf blijft razendsnel groeien en lanceert nu zijn smarttool in Luxemburg, Malta, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

De vraag naar staff management software is zeer groot dankzij de complexiteit die het inplannen van flexibele medewerkers met zich meebrengt. Met de meeste complete planningstool op de markt wil Beeple alle sectoren die met flex staff werken: automatiseren, digitaliseren en innoveren.
De funding van een Fortune 500 company en de titel “Starter van het Jaar 2016” die Beeple te beurt viel tijdens de Nacht van de KMO, gaven het bedrijf een enorme boost. Zo trok Beeple de aandacht van verschillende partners, klanten en gebruikers.
Beeple heeft het objectief om tegen eind 2017 meer dan 1.000.000 werknemers hun werk te kunnen laten inplannen bij meer dan 2.000 klanten.

Karel Rabaut, medeoprichter en managing director: “De reden dat Beeple zo snel groeit, is te danken aan verschillende factoren. Enerzijds de klantgerichtheid waarbij we de noden van onze klanten en hun feedback vertalen naar nieuwe features en modules in onze planningstool. Anderzijds stellen we de tool open via API’s (application programming interface) om de applicaties van onze partners te integreren met onze tool en zodoende bij te dragen aan de digitalisering en automatisering van het HR-landschap. Ten slotte stellen we onze tool open via SDK (Software Development Kit) voor partners die zelf specifieke features of modules willen ontwikkelen in Beeple.”

“Buiten de exponentiële groei van ons marketing en sales team dat tegen eind Q2 moet bestaan uit 15 voltijdse equivalenten is ook het uitbouwen van een customer success team bij Beeple van cruciaal belang”, stelt Bart Leekens, sales & partnership manager van Beeple.
“Dat team moet klanten bijstaan bij de configuratie van de applicatie naar hun noden en – misschien nog belangrijker – klanten de nodige support geven bij het foutloos inplannen en verwerken van zowel hun tijdelijke als hun vaste medewerkers.”