Twee nieuwe zeildoeken verwelkomen de bezoekers aan de ingang van het stadion van KAA Gent. Ook aan de binnenkant zullen het nieuwe logo en de nieuwe kleuren van Baloise zichtbaar zijn, zowel op de vaste panelen als op de digitale schermen. Het zal ook prijken op de truitjes van de Gentse spelers. Ook de makelaars worden in de watten gelegd: via een wedstrijd kregen hun dochtertjes en zoontjes de kans om de spelers op het veld te begeleiden. Vóór de match en tijdens de rust zullen nog andere activiteiten georganiseerd worden voor de aanwezige supporters.
“Dit is de eerste thuismatch van de Buffalo’s in de nationale competitie sinds we eind oktober onze nieuwe merkidentiteit de wereld hebben ingestuurd. Voor de gelegenheid kreeg het stadion een nieuw jasje”, licht Liesbeth Laureys, directeur Marketing & Digital Business van Baloise de campagne toe. “Baloise en La Gantoise zijn al 35 jaar lang partners. We delen gemeenschappelijke waarden die verder gaan dan de sport, zoals inclusie, respect en toegankelijkheid. We willen de inspirerende partner voor onze toekomst samen zijn. De sponsoring van sporters, sportploegen en sportevenementen moet nog meer vrouwen en mannen aanzetten om hun talenten te ontwikkelen en hun dromen te volgen.”
In de volgende weken en maanden wordt de nieuwe identiteit van Baloise steeds zichtbaarder en voelbaarder, ook bij haar sportpartners. Eerstvolgende aan de beurt is de Luikse voetbalclub Standard. Volgende week, op 13 november, spelen de Rouches tegen Union Saint-Gilloise. Het is voor hen ook de eerste wedstrijd in eigen stadion sinds de rebranding van Baloise. De hel van Sclessin zal dan ook getooid worden met ons nieuwe logo en in onze nieuwe kleuren. De aftrap zal worden gegeven door Sébastien Saucin, commercieel directeur Zuid (Wallonië & Brussel).