De uitgeverij Ballon Media bouwt rustig verder aan sterke structuren. Het bedrijf onder Alexis Dragonetti tekende in 2014 voor een omzet van 14,3 miljoen euro. Volgens de jaarrekening die gedeponeerd werd bij de Nationale Bank was dit opnieuw 500.000 euro meer dan het jaar ervoor.
Ballon Media is als Antwerpse uitgeverij in 2008 opgezet uit de fusie van De Ballon (uitgever kinderboeken), Balloon Books (verdeler boeken) en het striplabel Mezzanine.
Onder het label Ballon Comics geeft Ballon Media kinder- en familiestrips uit met Jommeke als absolute topper. Onder het label Bllloan brengt het bedrijf ook graphic novels uit. De activiteitenboeken en de innovatieve uitgaven voor kinderen zitten onder het embleem Ballon Kids.
Ballon Media is tevens de exclusieve Nederlandstalige partner voor uitgeverijen zoals Dupuis (Largo Winch, Robbedoes, Lucky Luke), Casterman (Kuifje, Tiny) Dargaud (XIII, Blake & Mortimer), Le Lombard (Thorgal) en Glénat (Black Crow, Titeuf).
De uitgever is er in de afgelopen jaren in geslaagd om een stevige marktpositie op te bouwen in een omgeving die zeker niet makkelijk was. Overigens mogen ook de financiële resultaten best gezien worden. Met 291.000 euro aan bedrijfsopbrengsten en een winst van 124.000 euro lagen de resultaten allicht iets lager dan het jaar ervoor maar ondertussen is een over te dragen winst opgebouwd van liefst 1,075 miljoen euro.
Volgens Alexis Dragonetti werd ook verleden jaar een groei van 5% opgetekend. Het resultaat zal allicht in diezelfde verhouding gestegen zijn. De definitieve jaarrekening is evenwel nog niet afgerond.