ANTWERPEN – Niet alleen shoppen consumenten nu vaker online, ze gaan ook op zoek naar lokale, onafhankelijke designers om te steunen. Door de overmacht van (buitenlandse) giganten op vlak van e-commerce, gaan ze jammer genoeg vaak verloren in het grote wereldwijde web. Social shopping platform Avail lanceert daarom haar nieuwe app om meer dan 150 onafhankelijke modemerken in de kijker te zetten.
In het najaar van 2019 lanceerde Noëmie Haverhals het eerste Belgische social shopping platform Avail. Nu neemt ze de volgende stap: de lancering van de Avail app. Noëmie en het Avail team scherpten hun concept aan na de eerste bevindingen en zetten hiermee stappen richting de nieuwe toekomst van de modesector, waar een mobiele applicatie essentieel blijkt.
“We willen dichter bij onze community staan. 85% van onze bezoekers komt binnen via mobiel. Ze komen niet enkel om producten te shoppen maar ook om anderen te volgen, producten te liken en zelf te inspireren. Avail gaat niet over traditionele e-commerce maar over social e-commerce en dat gaat hand in hand met een app”, zegt de ceo van Avail.
Avail biedt op de app vanaf begin juli 2020 meer dan 150 nieuwe merken uit België en verschillende andere Europese landen aan, die anders vaak niet in aanmerking komen door de concurrentie van de grote online shops.
“Millennials en Generatie Z willen er uniek uitzien en kiezen bewust voor opkomende merken en originele combinaties. Het zijn kinderen van deze tijd en ze grijpen niet noodzakelijk meer naar fast fashion. Ze zijn bereid wat meer geld uit te geven aan een stuk met een goed verhaal van een merk waar hun persoonlijke waarden bij aansluiten“, besluit Noëmie Haverhals.