Een gezond alternatief voor suikerhoudende kinderdranken. Met dat doel richtten drie vaders WaWaah Water op in 2020. Uit eigen marktonderzoek in het kader van hun masterproef aan Antwerp Management School bleek namelijk dat een op de vijf kinderen in België maar liefst drie frisdranken per dag drinkt en een op de drie kinderen te weinig water. De oprichters bedachten een fruitig drankje met extra vitaminen en zonder toegevoegde suikers speciaal voor kinderen.
WaWaah Water heeft een contract voor drie jaar gesloten met PAB. De merkenbouwer uit de voedingssector zal de start-up in de eerste plaats helpen met het verdelen van de gezonde kinderdrankjes bij grote supermarkten in de Benelux. Dat resulteerde in minder dan een maand al in een contract met winkelketen Aveve. Daarnaast zal PAB de start-up ondersteunen met het promomateriaal en de marketing van de frisdranken in de winkels zelf. Het gaat om een engagement van zo’n 1 miljoen flessen verspreid over drie jaar en is voor de distributeur een mooie aanvulling op zijn assortiment van voeding voor kinderen.
Speelgoedwinkel FUN is ook al overtuigd van de gezonde kinderdrank van WaWaah Water. De keten neemt deze zomer nog 2.000 flesjes op in zijn assortiment van snoepgoed en drank. “Onze start-up bestaat nog maar net één jaar en nu al het vertrouwen krijgen van grote spelers als PAB, Aveve en FUN is heel mooi. Met deze stevige contracten op zak kunnen we de volgende stap in het verhaal van WaWaah Water zetten”, vertelt Philippe Deben, mede-oprichter van start-up WaWaah Water.
WaWaah Water wil verder groeien en zoekt de komende maanden extra kapitaal via privé-investeerders of grote bedrijven die een belang nemen in de start-up.