ANTWERPEN/SINT-NIKLAAS – In 2012 werd Spacified opgericht als pop-upplatform. Eigenaars konden er hun leegstaande winkelpanden aanbieden aan tijdelijke huurders. Het Antwerpse bedrijf gooit het roer nu om en herlanceert zich als Live Mediabedrijf met een focus op marketing en media. In Waasland Shopping Center werd de eerste partner gevonden.
Spacified biedt locaties voor adverteerders aan. Tegelijk is er ook een tool voor eigenaars van winkels, shoppingcentra of drukbezochte stadswijken om het beheer van deze locaties efficiënter te maken door hen van het volledige media- en boekingsproces te verlossen. Daarnaast kan het ook een mooie, tijdelijke invulling zijn voor een leegstand pand, dat op deze manier weer aantrekkelijk wordt voor verhuur.
Gil Dejonghe van Spacified: “Eigenaars van drukbezochte consumentenlocaties zijn meestal gefocust op hun hoofdactiviteit, zijnde verhuren, en minder op de mogelijkheden om activaties, partnerships en andere vormen van live marketing te organiseren. Zo gaan er gigantische opportuniteiten verloren qua impact, bereik en afstemming van de verschillende mediakanalen. Wij willen beleving aan drukbezochte locaties koppelen.”
Launching partner
Waasland Shopping Center gaf Spacified het vertrouwen om hun activatie-locaties en pop-ups exclusief in hun platform op te nemen. Ook de uitbating valt in handen van de Antwerpse start-up. Daarnaast zal Spacified nauw samenwerken met het lokale managementteam van het shopping center.
“Doel is om op korte termijn het platform ook voor adverteerders en agentschappen open te stellen zodat ze rechtstreeks acties kunnen inboeken op de verschillende aangeboden locaties.”