Crewplanner

Antwerpse start-up schept orde in chaos van het flexwerken

ANTWERPEN – CrewPlanner heeft een gloednieuw SAAS-platform ontwikkeld dat flexibele tewerkstelling overzichtelijk maakt. De Antwerpse start-up schept zo orde in de chaotische werkplanningen van horecabedrijven en evenementenorganisatoren.

Flexibele werknemers hebben flexibele uren en dat zorgt weleens voor een administratieve nachtmerrie. Werkshema’s en loonberekeningen maken, worden bijzonder complex. Het SAAS-platform van CrewPlanner, een start-up die deel uitmaakt van accelerator Start it @KBC, wil die administratieve rompslomp terugdringen.

Simeon Koets, oprichter CrewPlanner: “Via onze planningssoftware kunnen bedrijven die met flexibele arbeid werken zelf werknemers uitnodigen en toevoegen. Die medewerkers melden zichzelf aan op de app, zien welke projecten in de pijplijn zitten, en geven zelf aan voor welke projecten ze wanneer beschikbaar zijn. Werkgevers kunnen zo naadloos hun werkplanning voorbereiden en opvolgen. Werknemers zijn dan weer zeker dat al hun uren geregistreerd zijn en hun verloning correct is.”

Werkgevers betalen een vaste abonnementsprijs. Elke leverancier kan bovendien met het platform aan de slag. Een cateringbedrijf kan bijvoorbeeld de flexwerkers van meerdere interimkantoren in eenzelfde platform inplannen.

Fouten signaleren

Het platform van CrewPlanner is gekoppeld met sociale secretariaten, leveranciers en de RSZ, maar ook met CRM-programma’s als Teamleader en boekhoudsoftware zoals Exact. Het slimme algoritme merkt ook fouten op en stelt zelf oplossingen voor.

“CrewPlanner zal bijvoorbeeld niet alleen signaleren wanneer een student het maximale aantal toegelaten uren heeft gewerkt, maar zal ook meteen suggereren om die student over te zetten naar een ander statuut waarmee hij nog wel extra uren kan werken aan een voordelige en/of verlaagde werkgeversbijdrage.”