ANTWERPEN – Om te genieten van pechverhelping wordt je haast verplicht om een abonnement af te sluiten. Daar wil Mobly iets aan doen. De Antwerpse start-up wil je laten betalen per panne en niet per jaar.
“Pechverhelping is zo’n gesloten systeem”, aldus Gerrit Nollet, ceo van Mobly. “Je betaalt een jaarabonnement, en daardoor maak je aanspraak op hulp bij panne. Maar hoeveel keer per jaar heb je pech? We zien dat mensen meer en meer op zoek zijn naar flexibele formules op maat.”
Het Antwerpse bedrijf lanceert nu Mobly’s Pechverhelping zonder abonnement. Voor de pechverhelping zelf werkt Mobly samen met Europ Assistance. “De formule van Mobly sluit naadloos aan op onze toekomstvisie voor pechverhelping: op een slimme, snelle manier hulp verlenen dankzij connected car innovaties”, aldus Philippe Gervais, ceo van Europ Assistance.
Antwerpse start-up heeft nog plannen
Mobly is met deze nieuwe dienst niet aan z’n proefstuk toe. De Antwerpse start-up lanceerde sinds oktober 2017 al een eerste reeks services, zoals een gratis autorapport, een gratis checklist en een car expert bij aan- of verkoop van een tweedehandswagen. De voorbije maanden hielp Mobly met deze tools al duizenden mensen bij de aan- of verkoop van een auto.
Het mobiele platform Mobly Go wordt de komende weken verder uitgebreid met verschillende extra diensten. Zo weet je straks altijd waar je auto staat, kan je eender wanneer zelf de status van je wagen checken en problemen detecteren, krijg je meer inzicht in je autogebruik dankzij rittenregistratie en kan je rekenen op een technische hulplijn. “In een ideale wereld detecteren we problemen voor ze zich stellen en staan er straks nooit meer defecte wagens op de pechstrook”, aldus Gerrit Nollet.