ANTWERPEN – Loop, de Antwerpse producent van een van de snelst groeiende gehoorbeschermingsmerken, heeft 1 miljoen euro binnengehaald via AKILES, een investeringsfirma gelanceerd door Immoweb-oprichter Christophe Rousseaux. De investering zal gebruikt worden om de internationale werking uit te breiden en nieuwe producten te introduceren.
Ingenieurs Dimitri O en Maarten Bodewes richtte in 2017 loop op met als missie om via stijlvolle oordopjes gehoorbescherming modieus te maken. In 18 maanden verkocht Loop oordopjes in meer dan 100 landen en vertienvoudigde het haar omzet. Met de nieuwe opgehaalde investering van AKILES kan Loop hun innovatie -en productenplan verder uitwerken.
“Loop trok onze aandacht niet alleen omwille van hun exponentiële internationale groei, maar ook omdat het merk zowel design als functionaliteit inzet voor een hoger doel. Hoewel we zagen dat hun product een nichemarkt had gevonden in de live evenementensector, was het hun visie om het probleem rond gehoorgezondheid aan te pakken die ons echt aansprak”, zegt Christophe Rousseaux, oprichter en Managing Partner bij investeringsfirma AKILES.
Loop richtte zich aanvankelijk op bezoekers van festivals en concerten maar sloeg tijdens de gezondheidscrisis ook aan bij bedienden, studenten en ouders. “Als papa van een kindje dat vaak luid roepend door het huis rent en met een partner die ook van thuis werkt en vaak video calls heeft, weet ik hoe belangrijk comfortabele oordopjes zijn”, zegt Dimitri O, medeoprichter van Loop. “Het is geweldig investeerders te hebben die je visie delen, die verder kijken dan de huidige economische toestand en het potentieel zien dat ons product heeft om de manier waarop de wereld geluid ervaart te verbeteren”, voegt Maarten Bodewes toe.