Het nieuwe Belgische merk Laguune, opgericht door Mats Meyer, gaat voor kwalitatieve haarverzorging on the go. Laguune heeft als motto ‘Less is more’ en creëert haarproducten die makkelijk in gebruik zijn en doen wat ze beloven: je lokken in één oogopslag de Hollywood-glamour look geven. Meyer’s missie? Vrouwen die net zo hard en intens willen leven als zij, voorzien van een aangepaste set verzorgingsproducten. Want eerlijk, wie heeft er tijd voor eindeloze routines?
Naar New York en terug
In een vorig leven was Mats Meyer een succesvolle juriste bij een topbank in New York en na haar carrière op Wall Street scheerde ze hoge toppen als illustrator bij onder andere Vogue, Chanel, en Cartier. Ze klom al snel op tot een van de meest gegeerde creatieve consultants in de beautysector in New York. Bovendien kon je Meyer ook regelmatig terugvinden op de rode loper, waar ze interviews afnam van Hollywood sterren. Ze wou nog één droom van haar verlanglijstje afvinken: een eigen haarverzorgingslabel oprichten.
“Toen ik in New York woonde, heb ik één ding geleerd: vrouwen worden door de schoonheidsindustrie nog te vaak als naïef en breekbaar afgeschilderd. Ik had geen behoefte aan een relaxerende gel of een ontspannend masker. Ik had nood aan een product dat me na een uitputtende vergadering in enkele minuten kon ‘revampen’ in een vrouw die klaar was om op date te gaan. Dat bestond niet, dus heb ik gezworen om het zelf te maken.”
Dat product lanceert ze nu als het Paradise Found haarmasker: het ideale verwenmomentje dat geen uren in beslag neemt en ook vriendelijk is voor je portefeuille en voor de planeet. De producten zijn vegan, vrij van synthetische ingrediënten zoals parabenen en sulfaten en worden bovendien niet getest op dieren.