ANTWERPEN – De activiteiten van het Antwerpse callcenter I.B.G. zijn overgenomen door SalesUp uit Aalst. Voor de klanten van I.B.G. wordt er op die manier continuïteit gegarandeerd, want oprichter en gedelegeerd bestuurder François De Roo houdt ermee op.
François De Roo, oprichter en Gedelegeerd Bestuurder van I.B.G., een Antwerps callcenter gespecialiseerd in telefonische prospectie, zocht een overnemer voor zijn klanten, omdat hij zijn succesvolle carrière wil beëindigen. “Ik zocht een overnemer voor de activteiten van I.B.G. die mijn visie deelde. Zo wist ik zeker dat ik alles kon achterlaten zonder te moeten vrezen voor een andere aanpak of slecht resultaat”, zegt François De Roo.
SalesUp, dat sinds 1 januari 2018 de nieuwe naam en identiteit is van GJ&Partners, kan zo verder groeien en haar marktaandeel vergroten. Greet Jacobs en Stig Van Hauwermeiren, de managers van SalesUp: “We verschillen sterk van het gemiddelde callcenter. We werken niet met contracten van beperkte duur, werken niet met een script en een legbatterij vind je bij ons niet terug. Dit waren kenmerken die we meteen zagen bij I.B.G. wat ons een zeer goed gevoel bezorgde.”
Voor de bestaande klanten van I.B.G. verandert er door de overname niets. “Dat was een belangrijk uitgangspunt”, aldus François. “De bestaande klanten mochten geen hinder ondervinden in de overname.” Stig treedt François bij: “Achter de schermen is er daar veel werk in gekropen, maar ik denk dat we meer dan geslaagd zijn in onze opzet.”