ANTWERPEN – Zorgverleners in Vlaanderen en Brussel kunnen tijdens de coronacrisis gratis beroep doen op de zorglijn van thuishulpplatform Helpper. Vrijwillige buurtbewoners springen dan bij voor dagdagelijkse taken, waar zorgverleners in deze hectische tijden niet meer aan toekomen. Het Antwerpse Helpper brengt de zorgverleners en de vrijwilligers met elkaar in contact en regelt ook meteen de gratis verzekering.
Helpper verbindt op zijn digitale ontmoetingsplaats mensen die een helpende hand kunnen gebruiken bij dagdagelijkse taken met hulpvaardige mensen uit hun buurt. Het Antwerpse thuishulpplatform, dat in 2017 werd opgericht, zet zijn technologie en zijn ervaring nu in om de zorgverleners uit de nood te helpen. Ze kunnen gratis beroep doen op de Helpper-zorglijn, 7 dagen op 7, van 6 uur ’s ochtends tot 22 uur ’s avonds.
“We willen in deze coronatijden absoluut iets terugdoen voor de zorgverleners”, legt Helpper-oprichter François Gerard uit. “Ze werken zich elke dag te pletter om dit virus het hoofd te bieden. Na hun loodzware dagtaak moeten ze dan nog boodschappen doen, koken of de hond uitlaten. Er zijn ontzettend veel mensen die de zorgverleners in hun buurt willen helpen met die dagdagelijkse taken. Samen met onze ondertussen meer dan 2.500 vrijwilligers willen we die hulp snel en efficiënt helpen regelen, zodat de zorghelden zich tenminste al geen zorgen moeten maken over een lege koelkast of een lege maag.”
Helpper zet de zorglijn op in samenwerking met zorgcentrale Mutas. Iedereen uit de zorgsector kan gratis het nummer 02-272.08.10 bellen. De mensen aan de andere kant van de lijn registreren de hulpvraag op Helpper.be zodat deze zichtbaar is voor de vrijwilligers uit de buurt. Wie als vrijwilliger geregistreerd staat op het platform, kan reageren op de hulpvraag.
Lees via deze link meer Corona-nieuws over en voor ondernemers uit de Antwerpse regio.