Antwerpse haven lanceert imagocampagne

Gemeentelijk Havenbedrijf AntwerpenMet de campagne, die tot eind 2014 loopt, wil de Antwerpse Haven vooral de can do-mentaliteit van onze haven in de verf zetten.

De boodschap wordt verspreid door middel van 30 cases rond weloverwogen gekozen thema’s die een overzicht bieden van het totale dienstenaanbod van de Antwerpse haven. De eerste case is die van de chemiesector die miljarden investeert in de Antwerpse haven. Waarom kiezen internationale multinationals als ExxonMobil, Total of Praxair net voor Antwerpen? De campagne laat de CEO’s van deze bedrijven hierover graag aan het woord.

Later komt het verhaal van Antwerpen als koffiehaven. In Antwerpen wordt gemiddeld meer dan 500.000 ton ruwe koffie gestockeerd, het equivalent van 55 miljard kopjes. Antwerpen is daarmee de belangrijkste opslagplaats van ruwe koffie ter wereld. “België heeft dan ook het ideale klimaat om koffie te stockeren en de ‘nee is geen antwoord’-attitude zorgt ervoor dat Antwerpen steeds een totaaloplossing kan aanbieden aan de klant”, getuigt koffieambassadeur Yvan Rombouts.

De campagne lanceert elke twee weken een nieuwe case, gaande van duurzaamheid, over douanedienstverlening tot opslag, toegevoegde waarde-diensten en intermodale oplossingen. Met telkens dezelfde rode draad: “Everything is possible at the port of Antwerp“.

Voor de verspreiding van deze campagne wil het Havenbedrijf voor het eerst en bij uitstek gebruik maken van sociale media. “Op die manier kan elke ontvanger van een verhaal ambassadeur worden van onze haven door onze boodschap verder de wereld in te sturen. We rekenen dus zeker en vast op de inzet van de havengemeenschap en van de lokale en internationale partners om ons merk, de haven van Antwerpen, via social media mee uit te dragen”, zegt Luc Arnouts, chief commercial officer van het Antwerpse Havenbedrijf.

Daarnaast zullen de verhalen ook verspreid worden via direct mailings en advertenties en versterkt worden tijdens events.