ANTWERPEN – Harvest is op zoek naar 44 nieuwe medewerkers. Die moeten in het bezit zijn van een bachelordiploma. Opvallend, want het communicatiecenter gaat daarmee tegen de stroom in. In de hele facilitaire contactcenterindustrie werken in niet-leidende functies namelijk zo goed als geen bachelors.
Harvest zet in op toegevoegde waarde en specialisatie en past zijn organisatiestructuur aan. Midden september werden nog 49 mensen vast in dienst genomen en daar moeten er binnenkort nog 44 bij komen: 26 in Antwerpen en 18 in de regio Mechelen/Leuven. Eric Ignoul, ceo Harvest: “Door de ‘I want it now’-economie, willen bedrijven voortdurend bereikbaar zijn, ook na de kantooruren. Hier zit een groeimarkt voor contact centers.”
Die 44 profielen moeten in het bezit zijn van een bachelordiploma. Harvest ziet immers grote veranderingen in de facilitaire contactcentermarkt en gaat zo voor gecontroleerde groei met hoge kwaliteit. “Het verschil zit bij hen in het analytisch en synthese-denken. Een bachelor kan situaties snel analyseren en inschatten, om zo de juiste oplossing te vinden. Ze zullen nauw samenwerken met onze ervaren medewerkers.”
Zelfsturend
De bachelors zullen op termijn zelfsturende teams leiden. “Die bachelor stuurt het team aan, maar zal ook de telefoon aannemen. Binnen onze zelfsturende teams moedigen we initiatief en verantwoordelijkheid volop aan. We geloven dat dit de kwaliteit van de volledige groep ten goede komt.”
De vraag naar bachelorprofielen kwam ook vanuit de klantenportefeuille van Harvest. “De behoeften van de klant veranderen door technologieën zoals chatbots of ontwikkelingen op sociale media. Onze communicatoren moeten kunnen bepalen wanneer nieuwe technologieën inzetbaar zijn, en wanneer persoonlijk contact beter is.”