ANTWERPEN – Unilever en de Antwerpse start-up Growzer hebben een samenwerking afgesloten om de horecaondernemer te ondersteunen bij het uitbouwen van een rendabele zaak.
België telt heel wat horecazaken, maar deze rendabel uitbaten is niet zo evident. “De horecaondernemer heeft het vandaag de dag ontzettend moeilijk”, geeft Frank De Meulder, Managing Director van Growzer aan. “De witte kassa, personeelskosten en steeds meer wetgeving, winst maken is niet evident. Iets wat ook Unilever merkt. Met verfrissende ideeën en een nieuwe aanpak willen ze de rendabiliteit van de horecazaken verhogen en daar heeft ook Growzer zijn rol in te spelen.”
Start-up Growzer biedt een online platform aan voor horecaondernemers die het makkelijk maakt om hun zaak eenvoudig te beheren, online te bestellen, in één oogopslag te zien welke producten het goed doen en de foodcost ervan te beheren. “Growzer zal ingezet kunnen worden voor het ganse drankenportfolio en niet enkel voor de referenties van Unilever, zodat de horecaondernemer een totaaloverzicht bekomt”, geeft Michiel Bleys, Sales Manager On Trade bij Unilever aan.
Tournée Minérale
Nu de consumenten deze maand via Tournée Minérale weer aangezet worden om een maand geen alcohol te consumeren, grijpen ook Growzer en Unilever deze kans met beide handen. “Met een uitgelezen aanbod mocktails met Lipton Ice Tea als basis, heeft Unilever het perfecte alternatief voor alcoholische cocktails. Growzer heeft alvast de calculatie gemaakt en blijkt dat je een mooi rendement kan maken op deze mocktails. Zo biedt Tournée Minérale voor horecaondernemers heel wat kansen, die we graag willen ondersteunen”, besluit Frank De Meulder.
Een horecaprofessional kan flink wat marge halen uit de non-alcoholtrend. “Steeds meer consumenten kiezen er bewust voor om minder of geen alcohol te drinken. Het is een blijvende trend die zich ook in de toekomst zal doorzetten. Initiatieven zoals Tournée Minérale en de BOB-campagnes zijn een uitdaging, maar ook een opportuniteit voor ondernemers.”