De organisatie ‘SOS Kinderdorpen’ zet zich in om kwetsbare kinderen een thuis en een toekomst te bezorgen. Het geschonken bedrag is de opbrengst van een eindejaarsactie van het Antwerp World Diamond Centre (AWDC), de koepelorganisatie van de Antwerpse diamantsector.
AWDC had dit jaar als kerstactie een ‘knuffelketting’ opgezet ten voordele van SOS Kinderdorpen. De AWDC kerstknuffel ging op pad door de Antwerpse diamantwijk, nam een foto met zoveel mogelijk mensen uit de diamantgemeenschap en vormde zo een knuffelketting. Per foto schonk AWDC €25 aan SOS Kinderdorpen.
Ari Epstein, CEO van AWDC, is tevreden over het resultaat: “Kinderen zijn onze toekomst en hebben nood aan een warm nest. Ik ben erg blij dat de Antwerpse diamantsector via deze kerstactie zijn steentje hiervoor kan bijdragen.”
SOS Kinderdorpen zet zich al meer dan 65 jaar in om kwetsbare kinderen een thuis en een toekomst te bezorgen.