ANTWERPEN – Velo slaagde er ook in 2019 in om verder te groeien, met 3,7% meer ritten dan in 2018. De deelfietsendienst heeft een nieuwe website, waarop voor het eerst ook een aanbod voor bedrijven geïntegreerd is.
Velo lanceerde 8,5 jaar geleden de populaire rode deelfietsen in het centrum van Antwerpen. Momenteel kunnen gebruikers 4.200 fietsen ontlenen aan 305 stations binnen en buiten de Singel.
Schepen voor mobiliteit Koen Kennis: “Velo maakt ondertussen niet alleen deel uit van het straatbeeld van Antwerpen, maar ook van het dagelijkse leven van veel Antwerpenaren. Uit de cijfers leren we ook dat bezoekers aan onze stad er graag gebruik van maken. Bovendien kan Velo dankzij het nieuwe aanbod voor bedrijven nu meer dan ooit woon-werkverkeer faciliteren. Velo is een essentieel onderdeel van de modal shift in Antwerpen.”
In 2019 telde Velo zo’n 62.000 abonnees en werden er 74.347 dagpassen en 9185 weekpassen verkocht. Dat zijn bijna 10.000 dagpassen meer dan in 2018. Er werden ook 3,7% meer ritten gereden ten opzichte van het vorige jaar. Vooral aan het Centraal Station wordt er druk met de fietsen gereden.
Werkgever-account
Velo-gebruikers kunnen terecht op de nieuwe website, die gebruiksvriendelijker en intuïtiever is geworden. Alle informatie wordt extra helder en gestructureerd getoond in 4 talen.
Werkgevers kunnen vanaf nu contact opnemen met Velo voor het aanmaken van een werkgever-account, waarmee ze via hun gebruikerszone een lijst met werknemers en een unieke vouchercode aanmaken. Hun werknemers kunnen dan met die code online een abonnement aankopen zonder af te rekenen. Velo factureert de abonnementskost rechtstreeks aan de werkgever.