Van Avermaet schuwt de scherpe taal niet bij de lancering van hun nieuwe slogan ‘#kooplokaal = #rijlokaal’. “De chauffeurs van Beep zijn allemaal van Antwerpen. Ze kennen als geen ander de plaatselijke verkeerssituaties, wegwerkzaamheden en binnenwegen en vergroten dus de kans op beperktere wacht- en rijtijden. Bovendien hebben ze altijd een joviale Antwerpse babbel bij”, vervolledigt Van Avermaet.
Het taxibedrijf merkt op dat chauffeurs makkelijk de weg vinden naar Beep. “We kunnen inmiddels met meer dan 20 bestuurders een goede bezetting garanderen. Verschillenden staan in de wachtrij. Wat van andere aanbieders niet kan gezegd worden.”
De coronacrisis zorgde bij Beep voor een voorzichtige start. Vrijwel meteen na de lancering van het online taxiplatform in oktober ging het land weer in semi-lockdown. Ondertussen probeert Beep in te spelen op de noden van hun klanten. Een voorbeeld hiervan is de koopjesperiode die momenteel aan de gang is. “We brengen je van deur tot deur tegen een vaste prijs. Koop je lokaal, rij dan ook zeker lokaal om op die manier de plaatselijke zelfstandige ondernemers te ondersteunen”, zegt Van Avermaet.
De voorbije twee maanden registreerden al meer dan 800 gebruikers zich door de Beepapplicatie te downloaden. Het aantal chauffeurs neemt toe en de reacties zijn positief. Zodra de corona-vaccinatiecentra in Antwerpen operationeel zijn, biedt Beep zijn ritten aan tegen vijf euro voor een enkele rit, zodat iedereen aan het centrum geraakt.