Pointerpro ontwikkelt software waarmee consultancy- en andere servicebedrijven hun adviesrapporten automatisch kunnen genereren. Pointerpro kan al enkele grote consultancybedrijven als Capgemini en Deloitte tot zijn portefeuille rekenen.
Ook het farmabedrjif AstraZeneca, dat naamsbekendheid verwierf door het coronavirus, zet de technologie dan weer in voor astmapreventie. Gebruikers geven in welke symptomen ze eventueel ervaren, ze krijgen gepersonaliseerd advies waarmee ze dan naar hun dokter kunnen stappen.
10 miljoen euro omzet
Pointerpro groeide sinds 2020 jaarlijks bijna 50 procent, puur op eigen kracht. Nu haalt de onderneming voor het eerst extern kapitaal op, bij PMV en via een banklening. Met de kapitaalinjectie van 950.000 euro wil Pointerpro twee jaar eerder de kaap van 10 miljoen euro omzet halen. Het 30-koppige team wordt uitgebreid met data-analisten, developers en marketeers.
Pointerpro zal het opgehaalde geld gebruiken om het productaanbod verder te innoveren en om de internationale expansie te versnellen, verduidelijkt oprichter en CEO Stefan Debois. “We lanceren vandaag al een intuïtief drag & drop-systeem om nog sneller en eenvoudiger adviesrapporten op te stellen. Met ons nieuw Assessment Center kunnen servicebedrijven op hun beurt hun eigen klanten rechtstreeks toegang geven tot de assessments en rapporten via een online portaal. Op die manier kunnen ze hun expertise converteren in een digitale tool die ze kunnen verkopen aan hun klanten op basis van een recurrent licentiemodel.”