Het Antwerpse productiehuis New Impact wint goud op het WorldMediaFestival in Hamburg voor een film over de luchthaven van Zaventem: “Brussels Airport, connecting Belgium to the future”. Het WorldMedia Festivals is een competitie voor mediaprofessionals van zowel film, televisie als gedrukte media. Het festival bekroont bedrijfsfilms en mediacampagnes in ruime zin. Sinds 2012 kent het festival ook een bijzondere prijs toe voor een mediacampagne rond toerisme.
New Impact Productions is een Antwerps productiehuis dat communicatieprojecten uitvoert voor zowel openbare instellingen als privé-bedrijven. Jean Paul Snoeckx startte zijn bedrijf in 1988 en het heeft gewerkt voor klanten als Agfa, Atlas Copco, AWW, de Lijn, Cardoen, de Katholieke Universiteit Leuven, enz.
Met deze Award is New Impact niet aan zijn proefstuk toe. Vorig jaar won het ook goud in Hamburg en op de Cannes Corporate Media & TV Awards haalde New Impact goud met de film “Moving Antwerp” en zilver met een imagofilm voor MSC PSA European Terminal.
“Awards winnen is natuurlijk geen doel op zich” zegt Jean Paul Snoeckx, “maar het is altijd leuk als een onafhankelijke internationale vakjury je werk naar waarde weet te schatten”.
Brussels Airport is belangrijk voor de Belgische economie en samenleving. Rechtstreeks en onrechtstreeks werken meer dan 60.000 mensen voor onze nationale luchthaven. Brussels Airports ontwikkelde een Masterplan 2040 en vroeg New Impact en Nanopixel om dit plan te visualiseren zodat het meer tastbaar wordt voor alle stakeholders.
Het resultaat is een live action film “Brussels Airport, connecting Belgium to the future”. Hij kan hier bekeken worden.