Foto: RR Foto: RR

Antwerps merk STRICT brengt ode aan Antwerpse districten met opvallende T-shirtcollectie

Kato Van Hassel, Mathias Vertessen en Nick Daelemans koesteren een gezonde liefde voor Antwerpse districten. Dat bewees het trio achter het merk STRICT eind vorig jaar met de succesvolle lancering van unieke Antwerpse posters en postkaarten. Afgelopen week lanceerde het creatieve drietal een opvallende T-shirtcollectie waarmee ze hun liefde voor de districten andermaal onderstrepen. “De T-shirts moeten mensen met hun stad verbinden”, klinkt het.

Met de nieuwe T-shirtcollectie waagt STRICT zich aan een sprong in het onbekende. Voor het eerst breidt het Antwerpse merk zijn aanbod uit van prints naar kledij. In zijn producten eert STRICT telkens de diverse en unieke karakteristieken van Antwerpse wijken. Dat is nu niet anders.

Het allereerste exemplaar van de collectie focust op het district Antwerpen. Het kenmerkende ontwerp omvat het STRICT-logo aan de voorkant en de afkorting met coördinaten van het Antwerpse district op de achterkant. Het T-shirt is beschikbaar in maten die gaan van XS tot en met 3XL, “zodat iedereen een stukje Antwerpen met zich mee kan dragen”, klinkt het.

Foto: STRICT
Foto: STRICT

Opvallend is de ‘loose fit’, die zorgt voor comfort en een ‘urban’ uitstraling. Bovendien focust STRICT bij de productie op duurzaamheid. De T-shirts zijn vervaardigd uit organisch katoen.

Ondertussen is de pre-orderperiode gestart. Wie een T-shirt wenst, kan het bestellen op de website. Blijkt die periode een succes, dan denkt STRICT na over een collectie van andere Antwerpse districten. Zo zet het merk zijn missie voort om de liefde voor de districten te verspreiden en mensen te verbinden met hun stad.