KLEIR – kdachtetni

Antwerps kledinglabel KLEIR. steunt kankeronderzoek

ANTWERPEN – Samen met het VUB Yamina Krossa Fonds lanceert het Antwerpse kledinglabel KLEIR. de actie ‘Borstkanker een tweede kans geven? KDACHTETNI.’. De opbrengst van de verkoop van de limited edition t-shirts en sweaters (m/v/x) met het opschrift KDACHTETNI. schenkt KLEIR. aan het kankeronderzoek van prof. dr. Damya Laoui (VUB-VIB) waar het VUB Yamina Krossa Fonds geld voor inzamelt.

Nadat er bij haar borstkanker werd vastgesteld, startte de Antwerpse Yamina Krossa vijf jaar geleden een campagne voor de volledige terugbetaling van borstreconstructies. Ze richtte daartoe de vzw Benetiet op en slaagde in haar opzet. Yamina Krossa stelde de resterende 40.000 euro van de opgeheven vzw Benetiet ter beschikking van het VUB Yamina Krossa Fonds om het fundamenteel onderzoek naar een kankervaccin van prof. dr. Damya Laoui te financieren.

Antwerps dialect

Onder de actie #Destination400 gaat het VUB Yamina Krossa op zoek naar 400.000 euro. Yamina Krossa bundelt nu de krachten met Mathias Vertessen en Nick Daelemans, oprichters van het Antwerps kledingsmerk KLEIR. dat al sinds 2017 het Antwerps dialect op de kaart zet.

“Met de actie ten voordele van het VUB Yamina Krossa Fonds steunen we graag het borstkankeronderzoek van Prof. Laoui, omdat helaas iedereen wel iemand kent die borstkanker heeft (gehad) of er een geliefde aan verloor”, zeggen Mathias Vertessen en Nick Daelemans.

KLEIR. ging eerder ook al samenwerkingen aan met Tourist LeMC en Stadsbrouwerij De Koninck. De limited edition van de t-shirts en sweaters zijn te koop via www.kleirantwerp.be.