ANTWERPEN – In de Schuttershofstraat opent het Antwerpse juwelenmerk Unsaid Library gedurende 8 maanden een exclusieve pop-up boetiek. Het juwelenlabel ging wereldwijd op zoek naar archetypes van emoties en vertaalde deze in 11 draagbare collecties in edele materialen.
Unsaid Library is een nieuw merk dat in het leven is geroepen om de meest doorslaggevende, maar vaak onuitgesproken emoties onder woorden te brengen in de vorm van juwelen in edele materialen zoals goud en diamant. Als een bibliotheek van emoties lanceert het juwelenmerk 11 verschillende collecties, waaronder Beautiful Tear, Shoreline, Symphony, Afterglow, Soar en Nest. In samenwerking met Walking Tree wordt het merk vertaald naar de Europese markt.
De boodschap is uniek per collectie, zegt het juwelenmerk. “Parallel vertelt bijvoorbeeld hoe twee mensen er steeds voor elkaar zijn zonder elkaar te kruisen of dwarsbomen. De Afterglow-collectie staat dan weer voor ‘Wat wij deelden, was beeldschoon’. Een gepersonaliseerde schriftelijke boodschap bij elk item, maakt de boodschap van de schenker af. Elk juweel wordt gegeven in een doos die de vorm heeft van een boek. Door meerdere juwelen te verzamelen, leg je zo je eigen bibliotheek van emoties aan.”
Naast een fysieke locatie is het merk sinds december ook online verkrijgbaar.