Ohana

Antwerps bedrijf Ohana gaat verveling tegen met Survivalgids

ANTWERPEN – Nu ons land worstelt met het coronavirus, werken veel mensen van thuis uit. Vaak is dat ook met de kinderen in huis en daarvoor hebben Richard van der Vieren en Maarten Serneels de troef in handen. Zij brengen met hun nieuwe bedrijf Ohana de Wolvenkinderen Blijf-in-uw-Kot Survivalgids uit.

Roosje Koninckx en Richard Van der Vieren maakten vorig jaar hun auteursdebuut. Recepten en avonturen om kinderen uit hun kot te lokken, om buitenspelen en vuil worden weer hip en cool te maken. Dat werd het opzet van het boek Wolvenkinderen. Nu Corona daar min of meer een stokje voor steekt, geeft Richard samen met Maarten Serneels van het Antwerpse digital agency Artcore Society een nieuwe impuls aan dat verhaal via Ohana.

“In uw kot blijven klinkt niet moeilijk, maar als ouders beseffen we dat het met kinderen in huis makkelijker gezegd is dan gedaan”, vertelt het duo. “We kregen vanuit verschillende hoeken dramatische berichten van gezinnen. De alarmbel galmde door hun hoofd bij het horen van de combinatie thuiswerk en kinderen thuis. Dat zette ons meteen aan om een crisisvergadering te houden.”

Ohana creëert content via foto, video en storytelling. “Dit bedrijf staat nog in de startblokken, maar op het fluitsignaal konden we niet wachten”, vertelt Maarten Serneels. “Onze naam betekent letterlijk familie en laat het nu net families zijn die we met het eerste, eigen concept willen helpen.”

De crisisvergadering had meteen resultaat: een survivalgids die het in-uw-kot-blijven nét iets draaglijker maakt. Van Help eens een oudje! en The floor is lava! tot het houden van een omgekeerde dag en het planten van een eigen moestuin. Verveling zal zo niet in jouw huishouden voorkomen.

Om de kinderen niet helemaal uit hun online wereld te halen, is de survivalgids enkel online te vinden. Gratis ook, want the struggle is real voor ouders. Dagelijks worden er nieuwe activiteiten gepubliceerd. Voor jong én oud. Ook de hashtag #wolvenkinderen is inmiddels een goed ingeburgerd begrip op Instagram. Daar komt nu ook de hashtag #wolvenkinderenlockdown bij.

“Met Ohana komen we nu dus vroegtijdig uit ons kot. Momenteel nog om families te entertainen. Al staan er ook heel wat bedrijfsverhalen te wachten om in een straffe actie als de deze te worden omgezet”, besluit Richard Van der Vieren.

Lees via deze link meer Corona-nieuws over en voor ondernemers uit de Antwerpse regio.

Lees ook

  • CommV
    02/10/2024
    2-design
    Bilzen
  • CommV
    02/10/2024
    Maison Maeseyck
    Maaseik
  • VZW
    02/10/2024
    Sergeant
    Sint-gillis (bij-brussel)