Antenno realiseert groeiversnelling voor haar klanten

antennoBlijf kalm en doe gewoon verder. Stay calm and carry on. Hét advies van het marketing- en communicatiebureau Antenno uit Berchem aan zijn klanten. De crisis is bij veel ondernemingen een realiteit maar wie zijn eigen commerciële benadering vandaag al eens in vraag durft stellen kan in het antwoord allicht ook een onvermoede groeiversnelling realiseren.

Antenno en zijn zusterbedrijf Common Ground hebben zich in nauwelijks acht jaar sterk gepositioneerd op de markt. Stefan Coucheir en zijn echtgenote Mariska Brosens hebben een tijdlang als marketeer gewerkt in de consultancywereld vooraleer ze zelf de hand aan de ploeg sloegen en met Antenno een heel eigen concept uittekenden. Antenno is al die tijd op jaarbasis met liefst 20% gegroeid, tekent vandaag voor een omzet van 1,8 miljoen euro en stelt onderhand 17 mensen tewerk.

“Wij hebben ons als bedrijf tussen de consultants en de reclamejongens opgesteld”, stelt Stefan Coucheir. “Op die manier legden wij verbindingen tussen de strategische analyse en de concrete implementatie ervan.” Antenno werkt in dit opzicht voor ondernemingen die net niet tot de top-100 behoren, voor bedrijven die geen eigen grote marketingafdeling hebben. Het gaat in dit opzicht om een totaalpakket waarin zowel de klanten als de werknemers van die klanten zich kunnen terug vinden.”

In dit opzicht kan de crisis ook voor Antenno een mooie opportuniteit zijn? “Uiteraard liggen in deze crisis inderdaad kansen voor ons. Door de economische neergang stijgt de vraag naar professionele communicatie en marketing. Intern hebben wij onszelf daarom versterkt met bv. drie Vlerick alumni, 2 consultants met een eigen doctoraat, webdevelopers en financial controllers. Maar ook voor de bedrijven is dit een unieke gelegenheid om hun commerciële benadering in vraag te stellen. Op die manier creëren de ondernemingen hun eigen kansen.”

Antenno werkt voor zijn klanten strategische adviezen uit, werkt aan de corporate identity met bv. logo’s en publiciteit, zet concepten op in de commerciële planning enz. Een aanbod waarin in de afgelopen jaren bedrijven als AVA, Taxandria, De Lijn, Cegeka, Vinçotte, AG Vespa ea. ruim hun gading vonden. Voor Brepols tekenden de specialisten van het bedrijf bv. een nieuwe huisstijl uit. Ze schreven het jaarverslag van CFE en ontwierpen een nieuwe website voor Cepa.