Antenno begeleidt veranderingsprocessen

mariskaZe hebben er onder elkaar even een glas op gedronken. Met een groei van 17% en 21 nieuwe klanten heeft het marketing- en communicatiebedrijf Antenno het verleden jaar uitstekend gedaan. “Het lijkt erop alsof veel bedrijven vandaag inzien dat ze aan een structurele verandering toe zijn”, stelt zaakvoerder Mariska Brosens. “Dit is dus een heus momentum waar we als bedrijf goed gepositioneerd voor zijn.”

Mariska Brosens en Stefan Coucheir hebben enkele jaren in de marketing gewerkt vooraleer ze in Berchem hun eigen bedrijf opzetten. Zij gingen daarbij een heel eigen lijn volgen. Ze stelden zich in die mate klantgericht op dat ze als het ware van binnenuit de bedrijven gingen werken. Ze zagen marketing daarbij als een echte attitude. Een lijn die ze overigens ook trokken voor dat andere bedrijf dat ze opzetten, Common Ground. Het ging daarbij evenwel vooral om projecten in de publieke ruimte.

Antenno spitst zich met zijn klanten vooral toe op transformatieprojecten. Waarbij langetermijnperspectieven voorop staan. Vijf jaar bv. Hoe moet een bedrijf dergelijke structurele verandering aanpakken. Rebranding dus. Een opgave die zeker niet evident is. Zeker niet voor ondernemingen die al vele jaren vastzitten in bepaalde patronen.

Antenno heeft onderhand een indrukwekkend mooie klantenportefeuille opgebouwd. Met verleden jaar nog eens 21 nieuwe klanten. Daaronder nogal wat IT-bedrijven, retailondernemingen enz. Antenno stelt 20 mensen tewerk. Met een omzet van 1,5 miljoen euro heeft het bedrijf het uitstekend gedaan. “Wij hebben een sterk team,” stelt Mariska Brosens nog.

Foto: Mariska Brosens en Stefan Coucheir.