Anita Descheemaeker stapt over naar Daddy Kate

anitaAnita Descheemaeker is aangetrokken als agency director bij Daddy Kate. Het print- en communication agency uit Kontich wil met Descheemaeker zijn expansie sterker onderbouwen.

Daddy Kate is het fusiebedrijf tussen de vroegere Lierse drukkerij Claes-Roels en het communicatie-agentschap The Factory. De groep werkt vanuit Kontich en Brussel. Daddy Kate is actief op het vlak van print, graphic design, branding en online. De functie van agency director is in het leven geroepen om de gestage groei van de graphic design, branding en online teams van Daddy Kate te onderbouwen. Tot voor kort stuurden CFO Stefan Inslegers en commercieel directeur Guido Geraerts de middle managers van deze teams aan, maar nu neemt Anita Descheemaeker deze taak over. Zij zal het agentschap leiden en verder uitbouwen.

Anita Descheemaeker kan bogen op een ruime ervaring in de communicatiewereld. Na een carrière van 25 jaar bij McCann Erickson – van account executive tot general manager – ging Descheemaeker als managing director aan de slag bij 7Beaufort en vervolgens The Crew Communication. In 2012 versterkte zij het nieuwsagentschap Belga als marketing en sales director  en in 2015 werkte Anita als service client director bij Hello Agency. Zij heeft verschillende Effies op haar palmares en begeleidde klanten zoals o.a. Opel, Carglass, Ethias, Coca-Cola, Mastercard en Planet Parfum.

“Anita Descheemaeker heeft niet alleen een jarenlange ervaring in de communicatiewereld, zij is ook strategisch zeer sterk, heeft de people skills om teams te leiden en te begeleiden, en is een fervent netwerker”, stelt Stefan Inslegers. “Ons communicatiebureau is in korte tijd gegroeid van 15 naar 25 collega’s. We willen op dat elan verder gaan en hebben er het volste vertrouwen in dat Anita de geknipte persoon is om die groei te ondersteunen.”

Anita Descheemaeker: “Vanaf de eerste contacten met de mensen bij Daddy Kate voelde ik duidelijk de passie voor het vak,  de goesting om ‘hun’ agentschap te doen groeien en verder te ontwikkelen. Daarom ben ik naar Daddy Kate overgestapt. Ik geloof bovendien sterk in hun visie, hun aanpak en hun motivatie om van Daddy Kate een volwaardig ‘omnichannel’ bureau te maken – met een stevige strategie en een sterke creatie  – voor zowel kleine als grote bedrijven.”

Daddy Kate stelt een 130-tal vaste medewerkers tewerk en is goed voor een (operationele) omzet van zo’n € 24,2 miljoen in 2015.