gert ysebaert gert ysebaert ceo van mediahuis

Amsterdams digitaal mediabedrijf WPK start Belgische vestiging in samenwerking met Mediahuis

Antwerpen –  Wayne Parker Kent, een van de snelst groeiende digitale mediabedrijven van Nederland, breidt binnenkort zijn activiteiten uit naar België. De expansie komt er na het opzetten van een strategisch partnership met Mediahuis dat eerder dit jaar zorgde voor een kapitaalinjectie.

Gert Ysebaert, ceo Mediahuis: “Hoewel de focus in eerste instantie lag op verdere groei binnen de Nederlandse markt, ben ik zeer tevreden dat we dit succesvolle businessmodel nu reeds in de vorm van een joint-venture in België kunnen gaan uitrollen.”

Wayne Parker Kent België vestigt zich in Antwerpen

De Belgische vestiging van Wayne Parker Kent zal zich in Antwerpen bevinden. Frank Goren, die de afgelopen jaren Wayne Parker Kent’s content marketing bureau The Agency leidde, wordt ceo van de kersverse Belgische tak.

Begin 2018 zullen vier Vlaamse varianten van de in Nederland reeds succesvolle online magazines NSMBL, Manners, Culy en Famme op de Belgische markt gelanceerd worden. Wayne Parker Kent maakte het nieuws van de uitbreiding bekend in de nieuwste aflevering van zijn tweewekelijkse podcast The Brief waar voor de gelegenheid Gert Ysebaert te gast was.

http://wayneparkerkent.com/brief-026-gert-ysebaert-ceo-mediahuis-de-strategie-van-mediahuis/

Eindelijk eens de omgekeerde beweging

Waar Belgische mediabedrijven vaak de stap richting Nederlandse markt zetten, is dit in het geval van Wayne Parker Kent precies andersom. Afgelopen zomer gingen Wayne Parker Kent en Mediahuis een strategisch partnership aan. Mediahuis zorgde voor een kapitaalsverhoging die de ambitieuze groeiplannen van Wayne Parker Kent, zowel in Nederland als in België, gaan ondersteunen.

Wayne Parker Kent slaagt er vandaag in om interessante doelgroepen zoals jonge vrouwen, actieve mannen of foodies, zeer gericht te bereiken met verhalen die speciaal voor hen ontwikkeld zijn. “Dit vormt een perfecte aanvulling bij de sterke nieuwsmerken van Mediahuis die vanuit hun journalistieke eigenheid net een zo breed mogelijk publiek bereiken. Op die manier zetten we een complementair aanbod in de markt, zowel naar lezersdoelgroep als naar advertentiemarkt toe”, zegt Ysebaert.