Dit zijn de weken van de vele nieuwjaarsrecepties. Zeker voor een cateringbedrijf als Amalthea is het vandaag alle hens aan dek. Het bedrijf uit Wijnegem werkt een indrukwekkende agenda aan walking dinners, buffetten, barbecues en recepties af. “Het zijn inderdaad drukke tijden”, zegt zaakvoerster Tinne Vansteene. “De business draait uitstekend. Ons laatste boekjaar 2013/2014 was super. We mogen nu al aannemen dat 2014/2015 zelfs nog beter zal zijn.”
Bij nogal wat bedrijven, organisaties, politieke partijen, sportclubs en verenigingen is de nieuwjaarsreceptie een van de hoogtepunten van het jaar. Amalthea draait helemaal mee in het vaak razendsnelle circus van evenementen. Het bedrijf is er in al die jaren in geslaagd om zich op te werken tot een van de trendsetters in de sector. Amalthea is bv. al een hele tijd de vaste huisleverancier van de Night of the Proms. Het gaat dan om 15.000 gasten in hooguit zes dagen. Of het recente personeelsfeest van BASF Antwerpen: 5.500 gasten.
Amalthea is gegroeid uit het initiatief van grootvader Meeusen die destijds zelfs nog kippenboer was. In het verlengde van die activiteiten is een restaurant annex cateringbedrijf opgezet. Vandaag is het restaurant al een hele tijd gesloten en heeft het cateringbedrijf een hoge vlucht genomen onder Koen Meeusen en zijn echtgenote Tinne Vansteene, de derde generatie. Het familiebedrijf staat steviger overeind dan ooit en tekende tijdens zijn laatste boekjaar voor een omzet van 4 miljoen euro. Amalthea stelt 20 vaste mensen tewerk “maar tijdens vele manifestaties doen wij een beroep op een heel leger aan vrijwilligers en freelancers.”
“Wij zetten alles in op kwaliteit”, zegt Tinne Vansteene. “Wij volgen als management alles van dichtbij op, houden een persoonlijke lijn aan met onze klanten. Dat kan allicht de reden zijn waarom we effectief veel trouwe klanten hebben die elk jaar opnieuw een beroep op ons doen.”