Het gaat hem vooral om het vertrouwen. Veel klanten van ADK Sneltransporten uit Deurne doen al meer dan 15 jaar een beroep op het bedrijf. Ze weten best dat hun zendingen snel opgehaald worden, respectvol behandeld en binnen de vooropgezette termijn ook geleverd worden bij de bestemmelingen. In heel Europa.
Wat te laat is, leveren wij op tijd. Met die slogan heeft Dieter Adriaensen de reputatie van zijn bedrijf waar gemaakt. “Wij staan binnen de 60 minuten na een oproep voor de deur van de klant,” zegt hij. “Veelal zelfs al binnen de 30 minuten. Bovendien denken wij mee met onze klanten. Wij geven advies om het transport in te plannen en de kosten zoveel mogelijk te beheersen. De klanten appreciëren dat kennelijk want ze bellen trouw terug.”
Dieter Adriaensen startte zijn bedrijf op in 1998 en werkte al die jaren de planning uit. Hij had immers zelf nogal wat ervaring als chauffeur en kon de opdrachten dus perfect afstellen op de wensen van de klanten. ADK Sneltransporten groeide daardoor snel uit tot een vaste waarde in het landschap van de koerierdiensten. Dit neemt niet weg dat de crisis van 2008/2009 ook in Deurne hard aan kwam. De concurrentie was bikkelhard, het volume aan opdrachten verminderde. “Wij hebben echter doorgezet en de reputatie van onze persoonlijke aanpak verdedigd. Dat heeft gewerkt. Onze chauffeurs zijn bovendien goed opgeleid. Dat wordt sterk geapprecieerd.”
ADK Sneltransporten rijdt voor nagenoeg alle sectoren. Vooral echter voor chemiebedrijven, elektronicaconcerns, logistieke ondernemingen, media, de overheid. Het gaat dan om de meest uiteenlopende vervoeropdrachten. Van technische onderdelen, documenten, stalen, prototypes. Alles is mogelijk. Voor grotere transporten en ADR-vrachten kan Dieter Adriaensen een beroep doen op partners “die dezelfde filosofie aanhouden als wijzelf.”
In de recente overname van Alfa Services uit Aartselaar ging het erom de toekomst van ADK Sneltransporten te verzekeren. Dat is in grote mate gelukt want de brutomarges konden in Deurne ondertussen verder opgevoerd worden. Alfa Services had overigens een eigen bijdrage van 35% in de recente groeicijfers. Met het bedrijf uit Aartselaar kon de regio immers verder uitgebreid worden en kon ook een beroep gedaan worden op een groter wagenpark. Met het recent geïnstalleerde track & trace systeem kunnen de klanten overigens nog meer garanties geboden worden voor een verzekerd transport.