7 op de tien facturen worden nog altijd op papier verstuurd. Vaak blijven ze dan ook vergeten liggen in een schuif en worden ze te laat betaald. Het online betalen van facturen wordt nog vaak als een lastige en tijdrovende handeling bekeken. Tom Totté en Johannes Vermeire hebben in dit opzicht met hun Antwerps bedrijfje Addocted de markt van de e-facturatie open gegooid.
Ze tekenden met z’n tweetjes de smartphone app POM uit. Die mobiele betaaloplossing moet consumenten, zelfstandigen en bedrijven in staat stellen om vlot hun dagelijkse factuurbetalingen te verwerken. Tom Totté en Johannes Vermeire kregen in het verleden té vaak te horen dat de huidige betaaloplossingen geen toegevoegde waarde boden. Er zijn immer wel wat online en zelfs mobiele betaaloplossingen, maar jammer genoeg nooit alles omvattend, en minder efficiënt dan bedoeld.
Met de nieuwe smartphone-applicatie POM wil Addocted e-facturatie en e-betalingen naar een hoger niveau tillen. POM staat voor Peace Of Mind: gemoedsrust bij het betalen van facturen. Centraal staan eenvoud en gemak. POM maakt het voor gebruikers mogelijk om op een veilige en intuïtieve manier alle facturen mobiel te betalen en archiveren. Ook papieren facturen. Via de POM-app kunnen overschrijvingsformulieren gescand worden. Ze worden vervolgens in enkele simpele taps betaald en gearchiveerd. In tegenstelling tot traditionele domiciliëringen blijft men bij POM steeds controle houden over het moment waarop het geld van de rekening wordt gehaald.
POM wordt onlangs officieel voorgesteld. Ondertussen hebben de stad Antwerpen, het UZA, AZ Monica Antwerpen, GAPA en Klina Brasschaat er zich toe al geëngageerd om POM te gebruiken.