Een snelle Polaroid scan geeft ondernemers een inkijk op de sterktes en de zwaktes van hun bedrijf. Het adviesbureau ACTitude stuurde in dit opzicht zo’n 2000 mails uit naar potentiële klanten waarmee ze zelf kunnen vaststellen in welke mate hun onderneming effectief groeipotentieel heeft. De tool is ontworpen door Innomedio uit Oostmalle en maakt een integraal deel uit van de online marketing die het Kempisch bedrijf voor ACTitude uitwerkte.
Chris Van De Cloot en Jan Celis vormen een duo dat reeds zo’n 12 jaar in Kontich het adviesbureau ACTitude runt. ACTitude geeft de klanten zowel advies, coaching als training. Het gaat er vooral om het groeipotentieel van de bedrijven te onderkennen en alle kansen daartoe optimaal te benutten. Dit dan op drie verschillende niveaus, dat van het individu, het team en de onderneming. ACTitude hanteert verschillende zelf ontwikkelde tools en combineert die met managementmodellen in een totaaloplossing.
Om potentiële klanten te interesseren voor hun knowhow werd in overleg met Innomedio een heel originele online strategie uitgetekend. Met een Polaroid scan lichten ze de geïnteresseerde klant bij wijze van verkoopgesprek door. De klant moet daartoe enkel offline of online vragen beantwoorden. Die geven een snel beeld van het bedrijf, een Polaroid. Op basis van deze eerste test en zo’n 200 bijkomende vragen kan dan een Infrarood scan gemaakt worden. Die garandeert een globale doorlichting. Meteen ook de aanzet tot een groeistrategie op maat van de klant om de onderneming te verbeteren, optimaal te laten functioneren en duurzame successen te garanderen.
“Wij zijn best tevreden over die digitale strategie”, zegt Jan Celis. “Het is een prettig werkinstrument waarmee we hopelijk zoveel mogelijk klanten zullen kunnen benaderen. Vooral dan KMO’s.”
Innomedio wordt gerund door Robin De Cnodder en Jens Joosen. Het duo uit Oostmalle bouwt samen met hun eerste personeelsleden websites, webshops en allerlei op maat gemaakte webapplicaties. In de snelle groei van de laatste maanden beperkt Innomedio zich ondertussen niet langer meer tot het bouwen van de website as such. Het dienstenpakket naar de klanten toe is vandaag al veel ruimer uitgebouwd. Het gaat vandaag veel meer om de globale online aanwezigheid van de klanten. De identiteit van de zelfstandige of het bedrijf wordt in elk aspect van de communicatie geïntegreerd.
Het gaat in dit opzicht bovendien ook om de efficiëntie van de website ten aanzien van de zoekmachines. Innomedio kwam daarmee op het terrein van de webmarketing. Of hoe Innomedio op die manier ook mee evolueert met de brede technologische marktomgeving en de klanten zelf. Wie in zee gaat met de Kempenaars weet zich goed omringd wanneer er zich nieuwe uitdagingen aandienen. De opmaak van een nieuwsbrief bv., de bouw van een nieuwe applicatie, het lanceren van online publiciteit… Bij Innomedio kennen ze hun klanten en begrijpen ze allicht beter dan wie ook in welke richting ze willen evolueren.