Act!events oriënteert zich als evenementenbureau naar Antwerpen

evenementZe haalden onlangs het evenement rond de festiviteiten op 7 maart e.k. van het Deurganckdok binnen. Act!events is een bureau dat de nieuwe vormen van communicatie uitdraagt. Stefan Czerwatiuk en Tom Bellens zijn ervan overtuigd dat de traditionele vrij simplistische bedrijfscommunicatie breder opengetrokken moet worden. “Het gaat niet langer uitsluitend meer om creativiteit. Er spelen nu ook veel meer technisch complexe aspecten mee”, zegt Tom Bellens.

Met The Oval Office en Guava had Tom Bellens in de afgelopen jaren een heel eigen markt veroverd in de Antwerpse communicatiewereld. Beide start-ups waren op die manier uitgegroeid tot gerespecteerde ondernemingen. “Maar een en ander leidde ertoe dat ik op de duur meer manager geworden was. Ik werd nog nauwelijks betrokken bij de projecten zelf.” Waarom Bellens zo’n twee jaar geleden opstapte, terug ging studeren en finaal opnieuw boven water kwam bij Act!events.

“Ik ging oa. preventie-advies en crisiscommunicatie studeren. In een brede omgeving van Antwerpen met zijn tientallen Seveso-bedrijven worden veel dossiers uiteindelijk heel complex. Daar moet je je als communicatiespecialist op afstellen. Ik kwam in dit opzicht in het Gentse in contact met Stefan Czerwatiuk en ging als partner mee aan boord bij Act!events. Vanzelfsprekend wordt de actieradius van het bedrijf op die manier voor een stuk verruimd tot de Antwerpse scène.”

Het mag bv. opmerkelijk heten dat Act!events onlangs reeds de nieuwjaarsreceptie van Cepa, Alfaport-Voka en het Antwerps Gemeentelijk Havenbedrijf organiseerde. En er liggen al wel meer ijzers in het vuur. Zo effectief ook de festiviteiten rond het Deurganckdok.

Opmerkelijk is nog het feit dat aan Act!events ook een communicatiebedrijf, Wisenose gekoppeld is. Die vaststelling dat beide ondernemingen onder één dak zitten opent voor die twee ruimere perspectieven. Bij Act!events werken negen vaste medewerkers, bij Wisenose vier.

Tom Belens is ervan overtuigd dat de richting die Act!events inslaat veel bedrijven zal overtuigen. “Door de vele veranderingen die op ons afkomen is het voor een organisatie of een bedrijf niet altijd meer duidelijk hoe een degelijk communicatieplan moet uitgewerkt worden. Hoe moeten we de verandering binnen de organisatie op een degelijke manier communiceren naar de eigen medewerkers, de stakeholders en de klanten? Dit is niet evident. Wat met de sociale media die constant op de loer liggen en zeer snel een eigen visie geven? Wij willen daar als Act!events een antwoord op geven.”