Ondernemers hebben wel wat meer om hun hoofd dan de optimalisering van de IT-infrastructuur. “Zeker KMO’ers zijn in eerste instantie bezig met hun klanten en met hun producten. Wij nemen hen de zorg over hun computers uit handen”, zegt Raf Van Den Plas van het IT-dienstenbedrijf ACOM.
ACOM viert dit jaar zijn 25-jarig bestaan. Het Antwerpse IT-bedrijf heeft in al die jaren bewezen dat het ondernemingen een echte meerwaarde kan leveren. Het gaat de specialisten van het Antwerpse bedrijf dan niet om de levering van zoveel mogelijk dozen met computers, laptops en tablets. “Wij bouwen in eerste instantie een relatie om met onze klanten,” zegt Raf Van Den Plas. “In die mate dat wij vooraf eerst uitmaken welke behoeften het bedrijf precies heeft en welke oplossingen wij daar kunnen tegenover stellen. Onze doelstelling is daarbij om met zo weinig mogelijk middelen toch zoveel mogelijk resultaat boeken.”
Vandaar dat ACOM zich specifiek richt naar KMO’s. Bedrijven die met twee tot 50 PC’s werken. ACOM staat daarbij in voor het netwerkbeheer, de IT-infrastructuur, de eventuele software-oplossingen, cloud services, de monitoring van de netwerken enz. Indien daar nood toe is kan ACOM ook eigen mensen detacheren bij de klant om de werking van het hele netwerk te begeleiden.
“De zaken lopen helemaal niet slecht”, zegt Raf Van Den Plas die het bedrijf samen met zijn vennoten Philip De Schutter en Steven Woestenborghs aanstuurt. ACOM tekende verleden jaar voor een geschatte omzet van zo’n 2,6 miljoen euro. Het bedrijf stelt 25 mensen tewerk. In al die jaren werd een mooie klantenportefeuille opgebouwd met oa. Auto’s Cardoen, Boss, Qualifar, De Persgroep en Louis Widmer.
Naar aanleiding van 25 jaar ACOM zullen in de komende weken verscheidene activiteiten opgezet worden.