7,53% groei voor SD Worx

worxe HR-dienstenverlener SD Worx heeft verleden jaar een omzet gerealiseerd van  284 miljoen euro. Dit is 7,53% meer dan in 2014 toen 262 miljoen euro geboekt werd.  De nettowinst steeg van 27 miljoen euro naar 38 miljoen euro .Vorig jaar vierde SD Worx zijn 70-jarige bestaan en timmerde het verder aan de internationale groei.

SD Worx is als Antwerps dienstenbedrijf gegroeid uit het sociaal secretariaat van het VEV (Vlaams Economisch Verbond). Dat werd in 1945 opgezet door Jozef Van den Eede die de onderneming al die jaren doorheen revolutionaire ontwikkelingen geleid heeft. Het bedrijf heeft als Sociale Dienst VEV vanuit Antwerpen de hele economische expansie van de naoorlogse jaren mee begeleid en breidde zijn actieradius na verloop van tijd uit van sociaal dienstbetoon naar oa. HR-beleid. De Sociale Dienst VEV was een van de eerste sociale secretariaten die met de computer werkte. De firmanaam werd in 1997 veranderd in SD Worx. Sindsdien is het bedrijf ook in het buitenland actief. De internationale expansie werd versterkt in verscheidene partnership netwerken.

In april 2015 bundelden SD Worx en softwarespecialist CTB Personele Systemen in Nederland hun krachten in een joint venture, om gezamenlijk de markt te benaderen onder de naam SD Worx. SD Worx verstevigde zo zijn positie als full-service aanbieder van payroll en HR in Nederland en daarbuiten.

In augustus verwelkomde SD Worx Ceridian, de op twee na grootste HR-speler in de Verenigde Staten, in de Payroll Services Alliance. Dit partnership opent de weg naar de Noord-Amerikaanse markt en ondersteunt het Dayforce-platform, het Human Capital Management-systeem van Ceridian.

De internationalisering houdt ook dit jaar aan: in maart 2016 nam SD Worx nog de Duitse HR-dienstverlener fidelis HR over. Daarmee werd SD Worx de tweede grootste payroll provider in Duitsland en verstevigde het zijn tweede positie op de Europese markt. Naast internationalisering definieert de bedrijfsstrategie resoluut digitalisering, sterke partnerships, data en customer experience als speerpunten.

De klant centraal stellen blijft een constante in de dienstverlening van SD Worx. “Wij maken echt tijd vrij om naar onze klanten te luisteren, begrijpen wat zij nodig hebben en spelen daarop in met specifieke diensten en toepassingen. Niet andersom”, zegt Steven Van Hoorebeke, CEO SD Worx.

“Digitalisering, HR-outsourcing en internationalisering zijn de thema’s waar onze klanten mee bezig zijn. Met creatieve en innoverende ideeën maken wij het verschil. Dat werkt: zowel onze KMO- als onze Large Enterprises-divisie in België legden mooie groeicijfers voor. Onze Consulting-divisie zette met een aantal productinnovaties een stevige stap in de digitalisering van het aanbod. Het is door rendabele groei, binnen en buiten België, dat we kunnen blijven investeren in technologie en innovatie voor onze klanten, maar ook in personeel en expertise, binnen en buiten België.”