ANTWERPEN – Begin september beginnen 17 start-ups aan hun acceleratortraject bij Birdhouse. Van deze achtste lichting nemen elf hun intrek in het Gentse kantoor, zes in het Antwerpse kantoor.
In totaal stelden meer dan 428 start-ups zich kandidaat voor de accelerator. De accelerator biedt aan alle geselecteerde start-ups een gepersonaliseerd programma op maat van hun groei-uitdagingen aan en focust op het schalen van hun onderneming.
Founder en ceo Jan-Willem Callebaut is opgetogen over de 17 start-ups die in de accelerator stappen: “We merken dat in crisistijden veel start-ups enorm wendbaar blijken en zich snel aanpassen aan de realiteit. Toch blijft het belangrijk voor hen om voldoende runway te creëren, en dankzij de financiering van 50.000 euro die elke geselecteerde start-up krijgt en onze fundingtrajecten, kan Birdhouse op dat vlak een grote meerwaarde zijn.”
De Antwerpse start-ups:
- Adunio helpt merken en retailers betere inzichten te krijgen in het profiel van hun offline klanten en biedt hen de nodige tools aan om contextueel te communiceren in hun stenen winkels.
- Ask Attis gelooft dat de tuin één van de belangrijkste aspecten is van een zelfvoorzienende levensstijl. Het biedt een middel om je eigen voedsel te telen waardoor tuinieren een zeer lonende activiteit is.
- Contaynor levert zware bakken water, bier, wijn, frisdrank en melk tot aan jouw voordeur. En ze doen dat op een milieuvriendelijke manier.
- Goolash maakt het beheer van licenties voor IT-bedrijven gemakkelijker. Door facturatiepakketten te laten communiceren met de belangrijkste cloud providers zorgt Goolash ervoor dat IT-bedrijven tijd en geld besparen bij het verkopen van licenties.
- Laundrio is een online wasserij en wil de Deliveroo van de was worden. Van droogkuis tot alledaagse was, Laundrio komt je vuile was en of strijk thuis ophalen, wassen en terug afzetten.
- The Happy Healthy Kids Company wilt ouders van kinderen tussen 2 en 8 jaar oud de mogelijkheid geven om leuke, lekkere én gezonde producten te kunnen aanbieden aan hun kids. Op termijn wil het een gezond alternatief aanbieden voor alle soorten ongezonde dranken en snacks voor jonge kinderen.
Ook deze keer is het verder aan het programma gesleuteld, dat voortaan niet zes, maar vier maanden zal duren.