50 BMW's om jonge consultants aan te trekken

BMWHet consultancybedrijf Delaware Consulting zet 50 BMW’s in “om de beste mensen te kunnen aanwerven.” Delaware Consulting wil zijn klanten helpen om hun concurrentiepositie te versterken en hoopt dat dat met de BMW’s als bedrijfswagens extra aantrekkelijk kan worden voor kandidaat-werknemers.

Delaware Consulting is destijds opgezet als IT-dienstverlener en werkte zich op als partner van Microsoft, SAP en Open Text. Het bedrijf was een tijdlang in handen van Bekaert en Arthur Andersen maar werd in 2003 losgehaakt en groeide verder door als onafhankelijk bedrijf. Het consultancybedrijf stelt vandaag zo’n 1000 mensen tewerk en is actief over nagenoeg de hele wereld.

Om die marktpositie alsnog te verbeteren wil Delaware Consulting “de beste mensen kunnen aanwerven.” Het bedrijf is van oordeel dat de inzet van BMW’s als bedrijfswagens daartoe een steentje kan bijdragen. Startende consultants kunnen in dit opzicht over hun eigen wagen beschikken. Het bedrijf runt vandaag een wagenpark van liefst 600 BMW’s.

“De 50 BMW 116d EfficientDynamics Edition-modellen van de nieuwste generatie bezorgen hun bestuurders een laag VAA met een uitzonderlijk lage uitstoot van 89 gram CO2” heet het bij BMW. “Qua uitrusting kunnen de medewerkers rekenen op het uitgebreide BMW Business navigatiesysteem, aluminium velgen, een handsfree telefoonsysteem met USB aansluiting, een alarmsysteem en parkeersensoren voor- en achteraan.”

“Omdat we begin september hoofdzakelijk schoolverlaters aanwerven, hadden we nood aan een wagen met een jonge uitstraling van een premium merk. Met de BMW 1 Reeks kiezen we voor een wagen die een gelijkwaardige mindset heeft als wij: bijdragen aan het succes van de klanten,” zegt Pieter Sanders, Fleet and Facility Manager bij Delaware Consulting.

De wagens werden geleverd door BMW Monserez uit Aalbeke. De Antwerpse vestiging van Delaware Consulting wordt normaal bediend door BMW Ottevaere.