In 2017 lagen bedrijfsleiders wereldwijd wakker van de effecten van de globale recessie, politieke instabiliteit en terrorisme. Vandaag is er meer optimisme en vertrouwen. CEO’s zien andere uitdagingen en zijn er op gebrand om ze te tackelen:
- Ben ik wel een aantrekkelijke werkgever voor de digital natives die ik nodig heb?
- Ik ben het beu om beslissingen te moeten nemen op basis van twijfelachtige cijfers. Mijn klanten verwachten dat ik hen beter ken.
- Ik hoor dat veel collega’s getroffen worden door cryptolocker, phishing en CEO-fraude … Is mijn bedrijf een gemakkelijke prooi voor hackers?
- IT is de game changer, maar ik heb het gevoel dat we continu brandjes aan het blussen zijn. Hoe krijg ik mijn omgeving onder controle?
86% van de CEO’s geven aan dat ze technologische vooruitgang als een belangrijke trend én sleutel zien. Er zijn steeds meer globale spelers die digitalisering disruptief inzetten en ons hier in België uitdagen. Medewerkers zijn ‘digital natives’ die op hun werk dezelfde gestroomlijnde digitale ervaring willen als thuis. Klanten gaan ervan uit dat je hen kent en dat je hen een gepersonaliseerde – meestal digitale – ervaring biedt. Digitalisering verandert alles, constant.
Jouw organisatie digitaal transformeren, kan stap voor stap. Laat deze uitdaging je zeker niet verlammen en stel je wendbaar op zoals Muhammad Ali in zijn iconische strijd met Foreman: Rumble in the Jungle. Overweeg de transformatie van je organisatie vorm te geven als een reeks van tientallen (zo niet honderden) kleinere projecten en stappen die continu plaatsvinden in elk aspect van het bedrijf – in plaats van één grote reis die vaak mislukt.
Lees hier meer over de vier uitdagingen en 7 digitale stappen die je kan zetten om hen te tackelen.