Lester Schutters begon zijn spiritsavontuur ondertussen een kleine 10 jaar geleden. Met 2240 Social Club lanceerde hij eerst handgemaakte Belgische likeuren, geïnspireerd op de klassieke Italiaanse limoncello. Al dit authentieke vakmanschap verenigde hij later in zijn World’s End Rum. Met zijn rums, van de original Dark Spiced tot de Tiki Spiced en de Falernum, sleepte Lester de ene na de andere internationale onderscheiding in de wacht.
Met het nieuwe project speelt Lester Schutters in op een groeiende vraag van bedrijven die rum, wodka, likeur, gin of whisky onder hun eigen label willen uitbrengen. “Ik kreeg steeds vaker de vraag om voor derden te gaan produceren. In het begin heb ik die boot wat afgehouden, maar als wij het niet doen, doet iemand anders het wel. Wie zijn de klanten hiervoor? Een restaurant, café of club die zijn eigen gin aanbiedt. Iemand die toch nog een nieuw label wil introduceren. Een event dat zijn home branded whisky op de kaart zet. Een bedrijf dat met kerst een huisgemaakte likeur wil schenken aan al zijn klanten, enzovoort.”
Verhuis naar groter pand
Door het groeiende succes van zijn eigen merken en de lancering van deze nieuwe research & development service, verhuisde 2240 Social Club zopas naar een nieuw, groter pand met een meer aangepaste infrastructuur. “We produceren intussen al een zestal producten naast onze eigen merken. Dankzij deze nieuwe infrastructuur kunnen we nu een heel brede service aanbieden. Elk product wordt op maat gemaakt, tailor made. We copy-pasten dus nooit zomaar onze eigen merken. Of ze nu gewoon willen afnemen in bulk, of een kant-en-klaar eindproduct wensen met een eigen logo en verpakking. Alles kan. We begeleiden hen zelfs bij de keuze van de fles en de dop”, zegt Lester Schutters.
Op termijn komt er in de nieuwe vestiging in Zandhoven mogelijk ook een klein bezoekerscentrum met een ruimte voor workshops en dergelijke.