2,2 miljoen Belgen drinken bij Sip-Well

beertsSip-Well kreeg in Berlijn drie prestigieuze Aqua Awards toegekend. De distributeur van waterkoelers uit Londerzeel wordt daarmee bekroond voor de hoge kwaliteitsgraad van zijn distributiesysteem met gebotteld water. 2,2 miljoen Belgen drinken elke dag water van Sip-Well. Veelal op het bedrijf maar ook steeds meer thuis.

David Rubinsteun boorde in 1993 in Puurs een bron aan van waaruit hij water van een uiterst zuivere kwaliteit begon te distribueren in speciaal daartoe ontworpen waterkoelers. Rubinstein is van Amerikaanse komaf en verbaasde er zich over dat hij in België nergens waterkoelers kon vinden. Hij lanceerde dan maar zijn eigen project, boorde water aan in Puurs en zag zijn kleine onderneming geleidelijk groeien. Het water in Puurs wordt opgehaald uit een indrukwekkend grote waterlaag die van Wemmel tot Lede loopt. Het is overigens dezelfde bron die ook Duvel-Moortgat, Palm en Mort Subite aanboren. De kwaliteit van het water is super. Het wordt immers door twee grote kleilagen permanent gefilterd tot cijfers die nergens elders haalbaar zijn.

Sipp Well oriënteerde zich aanvankelijk vooral naar de grote ondernemingen waar de eigen vrachtwagens de flessen op geregeld tijden kwamen vervangen. De bottelarij ging in de loop van de jaren op volle toeren draaien. In die mate dat finaal verhuisd werd naar een nieuwe vestiging in Londerzeel. Daar wordt overigens precies hetzelfde water aangeboord als in Puurs.

Sip-Well heeft zich ondertussen gepositioneerd als een heel bekend merk. Vandaag circuleren er immers via vijf distributiecentra zo’n 130.000 flessen. Elke dag wordt 115.000 liter water afgevuld.

Het water van Sip-Well wordt geroemd voor “zijn stabiel gehalte aan kalk en magnesium.” Het bevat overigens “weinig nitraten, zouten of mineralen.”

Sip-Well kreeg van de vereniging Watercoolers Europe drie Aqua Awards. Goud als winnaar van de “best promotion of health & hydration.” Zilver voor de website en voor de marketing campagne.

“Wij schrijven een goed product, een goede prijs/kwaliteitsverhouding en duurzaam ondernemen hoog in het vaandel”, zegt general manager Mark Beerts. “Vooral onze communicatie is in de aflopen jaren verder geprofessionaliseerd en dat is door de jury gehonoreerd. Onze teams blijven immers hard en klantgericht werken aan nieuwe producten, aan nieuwe toepassingen en aan communicatie.”

Sip-Well slaagt er overigens voortdurend in om zijn marktposities te versterken: “Bij bedrijven zijn we haast niet meer weg te denken en groeit ons marktaandeel nog verder aan. Maar ook in de residentiële markt zijn we aan een opmars bezig.”

Sipp-Well tekent dit jaar voor een omzet van pakweg 20 miljoen euro. Het bedrijf stelt 140 mensen tewerk maar is ondertussen ook actief op zoek naar bijkomende werknemers: chauffeurs, medewerkers telesales, commerciële medewerkers en bedienden.

Het bedrijf is onderhand in handen van vier familiale aandeelhouders, onder wie ook de familie van de stichter, David Rubinstein.