Maar liefst 195 romantische zielen tussen 18 en 50 jaar schreven zich in. Hun rode draad? De liefde. Alleen hebben ze die op dit moment nog niet gevonden. 30 van de 195 aanwezige singles werken vandaag voor de kledingwinkelketen. Uit een rondvraag bij het personeel bleek dat heel wat van hen nog niet de liefde van hun leven waren tegengekomen. Daarom twijfelde ZEB geen seconde om hen mee van straat te helpen en organiseert de kledingwinkelketen dit evenement, waarbij iedereen op voorhand zijn partnervoorkeur (homo, hetero, lesbisch, biseksueel,…) kon doorgeven.
“Het is begonnen met enkele mensen die al lachend opperden dat het wel fijn zou zijn moest ZEB hen nu ook nog aan een goede partner helpen”, zegt Erika Mees, marketingdirecteur bij ZEB. “We zijn daarover beginnen na te denken en dan hebben we onze vijfhonderdtal personeelsleden breed bevraagd. Daaruit bleek dat er wel wat singles in het bedrijf meedraaien en dat ze openstonden voor een ontmoeting.”
“Wie gelukkig is thuis, is gelukkiger op het werk en omgekeerd”, vervolgt ze. “We moeten stoppen om een mensenleven zo op te delen. We willen ons als bedrijf ook moeien met het privéleven van onze mensen. Het idee dat je het werk niet meeneemt naar huis en de problemen thuis niet meeneemt naar het werk, is achterhaald. We zijn allemaal mensen en we moeten daar begrip voor hebben.”
‘We Care’
Het evenement is een van de talloze voorbeelden van het ‘We Care’-programma dat het bedrijf dit jaar is gestart. Dat HR-initiatief gelooft in verbinding tussen werk en privé. Bij ZEB vloeien de twee als communicerende vaten in elkaar over. “Als we vanuit ZEB een steentje kunnen bijdragen om onze medewerkers gelukkig te maken doen we dat met veel plezier, en uiteraard met een knipoog. Daarom ben ik grote fan van dit HR-initiatief. Het zorgt voor een avond vol plezier, zowel voor onze klanten als voor onze medewerkers. Als dit resulteert in meer geluk, is dat dubbel gewonnen”, zegt CEO Matthias Hindriks.
ZEB-ambassadeur James Cooke ontving de 160 vrijgezellen en matchte deze klanten aan de medewerkers. In zijn kenmerkende stijl hielp hij mee het ijs te breken. Daarnaast was er ook nog heel wat extra in de winkel te beleven. Zo kon je er onder meer stijladvies scoren voor een eerste date, foto’s nemen in een photobooth, langsgaan bij een waarzegger of drankjes drinken en hapjes eten die een positief effect zouden hebben op het libido. “Ik vond het heel spannend toen ze me vroegen om matchmaker te zijn. Ik had het nog nooit gedaan, maar ik hoop dat er een paar echte koppeltjes zijn ontstaan”, zegt hij.