TOPdesk

100 lokale overheidsklanten voor Berchemse TOPdesk

BERCHEM – TOPdesk mag het burgermeldpunt van Stad Dendermonde ontwikkelen. Het bedrijf uit Berchem haalt zo zijn 100ste klant binnen de lokale overheidssector binnen.

TOPdesk wordt bij overheden ingezet om verschillende diensten te ondersteunen. Dat gaat van IT-ondersteuning tot de aansturing van de technische dienst en dienst patrimonium. Stad Dendermonde zal samen met TOPdesk haar burgermeldpunt inrichten en zo hun dienstverlening naar de burgers toe verbeteren.

“Met TOPdesk optimaliseren we samenwerkingen binnen en tussen diensten. Voor medewerkers, burgers, en stads- en gemeenschapswachten is het handig dat ze op één plek met al hun vragen terecht kunnen”, klinkt het. “Door gebruik te maken van het portaal wordt een vraag onmiddellijk naar de juiste dienst doorgestuurd en blijft de gebruiker continu op de hoogte. Verder kan er via een kennissysteem ook zelf informatie worden opgezocht en kan de interne kennisdeling de samenwerking tussen afdelingen versterken.”

TOPdesk werd 20 jaar geleden in Delft opgericht. Intussen is het bedrijf een globale expert in shared service management en service excellence. Het Belgische hoofdkantoor bevindt zich in Berchem.