Nieuwe media initiatieven en diversificatie met onder andere mobiele producten, dat zijn de trends van het halfjaarlijks rapport dat de evolutie weergeeft van het aantal mediaregies en titels in de MediaSpecs database, die beheerd wordt vanuit Hofstade. De concentratie van het aanbod bij de grote regies wordt bevestigd: 20% van het aantal regies zijn goed voor 75,4% van het aanbod.
MediaSpecs is een online zoekmachine met informatie over reclamemedia in België en Luxemburg. De database overview is een halfjaarlijks rapport dat de evolutie weergeeft van het aantal regies en titels in de MediaSpecs database.
Het aanbod van reclamemogelijkheden in de MediaSpecs database blijft groeien. Vandaag zijn er 5.699 reclameproducten opgenomen, met alle details, tarieven en contactgegevens. Het aantal actieve titels steeg de afgelopen zes maanden met 167 nieuwe media. Dat gebeurde zowel door de diversificatie van bestaande initiatieven, met onder andere Mobile producten, als door een aantal nieuwe magazine-initiatieven zoals Puskás, vtwonen en myShopizine. Ook binnen de vakpers zijn er start-ups: Guidelex, Management Team, Twinkle,…
Om de zes maanden brengt MediaSpecs een stand van zaken van haar media-database. Sinds de vorige database overview in maart van dit jaar is het totaal aantal actieve titels toegenomen van 5.532 naar 5.699. Ook steeds meer bestaande media vinden hun weg naar MediaSpecs. Zo bieden meer dan 1.000 uitgevers/regies (een stijging van 1.029 naar 1.051) hun producten aan via de database.
MediaSpecs, gevestigd in Hofstade, is in 2007 opgericht door Bart Kuypers. Kuypers deed ervaring op in reclamebureaus (DDB en andere), bij VTM, als adverteerder bij Directo en in media center PTOC. MediaSpecs wil het medialandschap transparanter maken door mediamogelijkheden helder in kaart te brengen.