Made-in zal niets op jouw profiel posten.
Je gegevens worden verwerkt conform het privacy beleid van Mediahuis.
Door te registreren via jouw sociale media-account geef je ons toegang tot persoonsgegevens zoals profielgegevens en voorkeuren.
De tiende editie van de Open Wervendag, een initiatief van de Confederatie Bouw, wist zondag ruim 78.000 bezoekers te lokken. Na de opkomst van 75.000 vorig jaar is dat een nieuw record. Van de 203 werven in heel België deden ook de tien open werven van het Mechelse Willemen Groep het bijzonder goed. Zij lokten in totaal maar liefst 10.165 kijklustigen.
Een Vlaamse blikvanger was de fiets- en voetgangerstunnel aan de Boeveriepoort in Brugge. Deze werf van Aswebo kreeg maar liefst 2.600 bezoekers over de vloer. Ook de aanleg van de spoorbypass en tangent in Mechelen (2.000 bezoekers), de nieuwe campus Zuid van de Karel de Grote-Hogeschool in Antwerpen (1.750 bezoekers) en de vernieuwing van het stadion van KV Mechelen (1.600 bezoekers) genoten veel belangstelling.
Het is voor de Mechelse bouwgroep de tiende deelname op rij aan de Open Wervendag. Willemen Groep wil voornamelijk de uitstraling van de bouw in de verf te zetten. “We deden met meer werven mee, dus is het ook logisch dat we meer volk trekken”, blikt Bram Willemen tevreden terug. “Ondanks het slechte weer, en dit al voor het tweede of derde jaar op rij, is het duidelijk dat de interesse in de bouwsector groot blijft. Logischerwijze trekken de grote prestigeprojecten meer volk dan de particuliere projecten.” Open Wervendag is in 10 jaar tijd uitgegroeid tot het absolute visitekaartje van de Belgische bouwsector.