Campagne van Willemen Groep genomineerd voor HR Awards

Virtual reality2De HR-campagne Step into your future van Willemen Groep is genomineerd voor de Belgian HR Awards. Met deze campagne zet de Mechelse bouwgroep als eerste bedrijf in België virtual reality in om nieuwe medewerkers aan te trekken. “Daarvoor hebben we een eigen 360° video en VR-bril laten ontwikkelen die we meenemen naar jobbeurzen”, vertelt communicatieverantwoordelijke Loïc Verstraeten. De HR Awards worden uitgereikt op dinsdag 19 april in The Event Lounge in Brussel.

Willemen Groep ging met Step into your future op pad. Met een speciale bril die het bedrijf toepasselijk inbouwde in een bouwhelm, doorkruiste Willemen Groep de voorbije maanden Vlaanderen op zoek naar toekomstige project- en werfleiders. De bril dompelt studenten onder in een virtuele wereld, waarin ze in enkele minuten tijd drie grote werven van Willemen bezoeken: de Astro Tower in Brussel, de toekomstige A11 tussen Brugge en Westkapelle en de start- en landingsbaan die Willemen Groep vorige zomer renoveerde op Brussels Airport.

“De bril ontpopte zich op jobbeurzen tot een echte publiekstrekker. Honderden studenten kwamen langs om hem uit te proberen. De studenten waren stuk voor stuk onder de indruk van de nieuwe technologie. Ze vroegen dan ook massaal een eigen cardboard aan op onze campagnewebsite www.stepintoyourfuture.be. Met zo’n cardboard kan je de VR-ervaring thuis beleven”, legt Verstraeten uit.

Willemen Groep biedt dus als het ware werfbezoeken aan vanop haar beursstand en dat charmeerde de jury van de Belgian HR Awards. De jury nomineerde Willemen als een van de vijf kanshebbers om op 19 april de HR Pioneer Award – Externe HR-communicatie in de wacht te slepen.

De Belgian HR Awards zijn een initiatief van Trends en Kanaal Z in samenwerking met adviesbureau De Facto Image Building.